Hoe werkt de 'chat'?

Wij sturen je per mail of sms een paar keer per jaar een link naar een nieuwe ‘chat’.
Elke chat is een nieuw onderzoek. Via de chat stellen we je een paar vragen.
In de chat praat je niet echt met iemand. De vragen zijn vooraf bedacht.
Als je klikt op de chat, dan begint deze vanzelf met het stellen van vragen aan jou.

Waar kan je heen als je echt met iemand contact wil, omdat je hulp nodig hebt?

Wil je graag je verhaal aan iemand kwijt? Of wil je anoniem om hulp vragen?
Ga dan bijvoorbeeld naar:

  • De Kindertelefoon: Je belt of chat met een getrainde vrijwilliger. Met hen mag je over alles praten. Dat kan zonder dat je je naam vertelt en in vertrouwen.
  • De Kinderombudsman: Vind je dat jouw rechten worden geschonden? Of heb je een vraag over kinderrechten? Dan mag je hier om advies vragen.
  • Het AKJ: Heb je een klacht of een vraag over de jeugdhulp die je krijgt? Dan kan een vertrouwenspersoon van het AKJ met je meedenken.
  • Fier: Maak je je zorgen om jezelf of om een familielid, vriend of vriendin? Bij Fier kun je vragen om hulp en advies. Ook op de website staat veel informatie.